Hoe zorg je voor een goede branding?

Branding is erg belangrijk voor een merk. Hierdoor creëer je een band met je klant en zo behoud je ze voor de langere termijn. Maar wat houdt branding in? Eigenlijk is het gewoon eenvoudig gezegd de naamsbekendheid vergroten van je merk. Maar hoe doe je dit? In dit artikel zullen wij een paar tips bespreken die jou helpen om je merk te branden. 

Product of dienst

Een merk begint natuurlijk altijd met een product of dienst. Zorg altijd eerst dat je je “fundering” goed hebt staan voordat je gaat bouwen is een uitspraak die wij vaak gebruiken. Met fundering bedoelen we alle zaken om de branding heen. Is je product goed? De levering? De klantenservice? De kwaliteit? Etc. Zorg daarom dat je de basis goed hebt staan want wanneer je wilt gaan branden want dan wil je dat alles perfect gaat zodat klanten tevreden over je zijn. Hierdoor krijg je ook goede recensies/reviews en zo wordt de sociale bewijskracht groter. Dit is een van de beïnvloedingsprincipes van Cialdini en die sociale bewijskracht zorgt ook weer voor nieuwe klanten. 

Logo 

Een logo is een manier om je branding te vergroten. Ieder merk maakt wel gebruik van een logo zorg daarom dat je je eigen logo ontwerpt of laten ontwerpen. Het klinkt eigenlijk best logisch maar laat de kleuren van je logo terugkomen op je website/shop. Dit zorgt ervoor dat mensen bekend raken met je merk. Daarnaast kan je gebruik maken van je logo op je verpakkingen dit zorgt ook echt voor een bepaald gevoel bij de klant. Wanneer je je logo niet op zou kunnen plakken zou je het ook nog altijd in kunnen laten graveren of laten lasersnijden zodat je je merk toch laat zien. Ten slotte kan je overal je logo terug laten komen denk hierbij op e-mails & facturen. 

Goede content

Content is enorm belangrijk voor je merk. Door goede content te maken trek je klanten aan en behoud je ze. Je creëert een band met je klant doordat je waardevolle content voor ze hebt. Hierdoor ontstaat een wederkerigheid gevoel en hebben klanten het gevoel dat ze iets terug moeten doen. Dit is ook een van de beïnvloedingsprincipes van Cialdini. Je kent het gevoel vast wel wanneer een vriend ineens iets kleins voor je betaald dan heb je het gevoel dat je hem nog iets terug moet geven.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*